Raccoon Soft Approaches Global Market with New Social Games
Raccoon Soft Approaches Global Market with New Social Games
  • Korea IT Times (info@koreaittimes.com)
  • 승인 2013.05.09 21:53
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Seoul, Korea -Raccoon Soft announced on the 8th that it is introducing its newly developed social network game, My School. The new social network game is developed for multiple platforms, including smartphones, smartpads and PCs, to approach the consumers on various network environments in and outside Korea. Earlier this year, the company had introduced Teotris, a variation of classic game of Tetris, to gather experiences on game publishing. 

Youngjong Cho, the CEO of Raccoon Soft, said, “the company is developing games to be launched in and outside Korea simultaneously,” and emphasized his plan to become a global game developer. 

Cho considered the different wired or wireless network environments in different overseas markets and designed his games to be compatible to any platforms, so that the users worldwide can enjoy his games without being hassled by the network environments. 

Cho is experienced in many different areas of game industry, including PC packages, consoles and online. His start-up company, Ngonsoft, made a hit with a mobile game, Viking Island, and the company was later acquired by Wemade Entertainment. 

조영종 라쿤소프트 대표 “새 소셜게임으로 글로벌 개발사 도약” 

조영종 라쿤소프트 대표는 올 상반기 첫 퍼블리싱 게임 `터트리스`를 선보인 뒤 자체 개발 신작인 SNG `마이스쿨(가칭)`도 출시한다고 8일 밝혔다. 특히 마이스쿨은 스마트폰, 스마트패드, PC를 아우르는 멀티플랫폼 SNG로 국내외 시장을 모두 겨냥했다. 
라쿤소프트는 올해 자체 개발작 마이스쿨과 롤플레잉게임(RPG) `디크로스`를 핵심 게임으로 삼았다. 마이스쿨은 당초 `페스티벌`로 이름 지었던 작품이다. 
퍼블리싱 작품은 내부에서 인큐베이팅 중인 외부 개발팀이 개발했다. 테트리스 형태에 새로운 아이디어를 추가해 개발한 것으로 조 대표가 직접 `터트리스`라는 이름을 지었다. 터트리스로 퍼블리싱 경험을 쌓으며 점진적으로 퍼블리싱 게임 수를 늘려나갈 계획이다. 
조 대표는 “국내 시장은 물론이고 해외 동시 진출을 염두에 두고 게임을 개발하고 있다”며 “글로벌 게임 개발사로 성장하는 것이 최종 목표”라고 말했다. 
조 대표는 유무선 네트워크 환경이 천차만별인 해외 상황을 감안해 스마트폰, 스마트패드, PC를 아우르는 멀티플랫폼 게임을 기획했다. 각 국가별 사용자가 네트워크 환경에 구애받지 않고 게임을 즐길 수 있어야 한다는 생각에서다. 
6~7월 쯤 출시할 마이스쿨은 단순한 건물 모으기가 아닌 마을을 형성하며 가꿔 나가는 재미를 부여하는 학원물 SNG다. 아기자기하면서도 품질 높은 3D 그래픽, 다양한 속성의 NPC 등으로 기존 육성형 SNG와 차별화했다는 것이 조 대표의 설명이다. 
디크로스는 귀여운 SD캐릭터가 등장하는 액션 롤플레잉게임(RPG)이다. 하반기 서비스를 목표로 개발 역량을 집중하고 있다. 
조 대표는 PC패키지 게임, 콘솔, 온라인 등 다양한 게임 분야를 두루 거쳐왔다. 엔곤소프트를 창업하고 인기 모바일 게임 `바이킹 아일랜드`를 개발했으나 위메이드엔터테인먼트 자회사로 편입된 뒤 독립해 라쿤소프트를 세웠다. 
지난해 말 캐주얼 게임 `라쿤슬라이스`를 카카오 게임하기로 서비스했으나 높은 인기는 얻지 못했다. 라쿤소프트의 대표 캐릭터인 라쿤을 활용한 신작들을 잇달아 서비스하며 브랜드 확대도 꾀할 계획이었으나 중단했다. 
조 대표는 “마이스쿨과 디크로스 개발에 집중하기 위해 다른 프로젝트들을 잠시 중단한 상태”라며 “두 핵심 작품 개발을 어느 정도 마무리하면 다른 프로젝트를 다시 가동해 연내 선보일 예정”이라고 말했다. 

배옥진기자 withok@etnews.com

**Article provided by etnews [Korea IT News]

[Reference] : http://english.etnews.com/enterainment/2763854_1305.html


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