Facebook Woos Korean Mobile Game Developers
Facebook Woos Korean Mobile Game Developers
  • Korea IT Times (info@koreaittimes.com)
  • 승인 2013.05.09 00:39
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SEOUL, KOREA – As part of efforts to strengthen the mobile platform, Facebook has made overtures to Korean mobile game developers. Facebook is poised to help mobile gamer developers reduce development costs by offering infrastructure and data and to support their PR activities through mobile app install ads on both the fixed-line Internet and mobile Internet.

Against this backdrop, whether the domestic mobile game distribution market, which has been monopolized by Google Play and KakaoTalk, will go through any change draws attention.

On Tuesday, James Pearce, head of Developer Advocacy at Facebook said at the Facebook Mobile Developers Conference, held in Seoul, “Facebook seeks to move beyond the “mobile first” to the “mobile best.” We will make users’ communication with their Facebook friends easier in the mobile environment and help developers proactively advertise their mobile games and apps, regardless of mobile device type.”

In other words, the Facebook Open Graph can now be easily applied to mobile apps. Facebook has recently unveiled Object API to allow developers to develop Open Graph apps without spending much money building web servers.

Sean Chung (hbpark@etnews.com)

**Article provided by etnews [Korea IT News]

[Reference] : http://english.etnews.com/electronics/2715655_1303.html


페이스북, 전략적으로 한국 개발사에 '러브콜'

페이스북이 모바일게임 플랫폼 강화 전략의 일환으로 한국 모바일게임 개발사들에 러브콜을 보냈다. 인프라와 데이터를 내줘 앱(애플리케이션) 개발 부담을 줄여주고, 사용자와의 접점도 오픈한다.

구글플레이와 카카오톡이 독주하고 있는 국내 모바일게임 유통구조에 변화를 일으킬지 주목된다.

제임스 피어스 페이스북 개발자관계 총괄은 7일 서울 여의도 63빌딩에서 열린 `페이스북 모바일 개발자 컨퍼런스`에서 “페이스북은 이제 `모바일 퍼스트`를 넘어 `모바일 베스트`를 지향한다”며 “페이스북 친구 관계를 모바일 환경에도 쉽게 적용하고, 기기에 상관없이 모바일 게임과 앱(애플리케이션)을 알릴 수 있도록 지원을 강화할 것”이라고 말했다.

페이스북 친구 관계를 담은 `오픈그래프`를 웹 뿐 아니라 모바일 앱에도 간편하게 적용할 수 있게 했다는 설명이다. 소규모 개발사도 웹서버 등 설비 부담 없이 쉽게 오픈그래프 앱을 개발하도록 오브젝트API를 최근 공개했다. 페이스북 인프라를 활용해 앱 개발 부담을 덜었다. 페이스북이 최근 인수한 `파스`의 기술을 적용했다.

페이스북에서 게임 앱을 바로 설치할 수 있는 `모바일 앱 설치 광고`를 제공, 앱 개발사가 보다 쉽게 고객을 만나도록 했다. 특정 사용자 층이나 사용 기기로 타겟팅해 접근할 수도 있다. 유무선을 아울러 앱 개발부터 확산, 프로모션까지 모두 지원한다.

이를 통해 `캔디크러시사가`나 `탑일레븐` 등 유무선 연동 페이스북 게임 성공 신화를 재현할 수 있다는 설명이다. 캔디크러시사가는 지난해 말 웹 버전에 이어 아이폰과 안드로이드 버전을 잇달아 내놓으며 2600만 사용자를 확보하는 성공을 거뒀다.
올해엔 페이스북 게임도 시뮬레이션이나 퍼즐 중심에서 액션•스포츠 등 미드코어로 확대한다는 계획이다. 카카오톡 게임의 성공 사례도 관심있게 지켜 보며, 페이스북에 맞는 다양한 비즈니스 모델을 테스트한다는 계획도 밝혔다.

제시카 리 게임 플랫폼 파트너십 아태 총괄은 “한국과 일본이 세계 모바일 게임 시장을 주도하고 있다”며 “페이스북으로 플랫폼과 기기에 상관 없이 세계의 고객을 만날 수 있다”고 말했다.
한세희기자 hahn@etnews.com

 


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